شلیک، با کمی تأخیر | نگاهی به سریال «شکارگاه»، اثر جدید نیما جاویدی گفت وگو با محمدتقی امیدیان، طراح نخستین پرتره امام خمینی (ره) بر روی اسکناس ها آموزش داستان نویسی | چشم‌هایی که در اعماق برق می‌زنند شاعر « اسب‌‌سالگی»: باید خط و خراشی روی صفحه هستی بیندازم برنامه‌های گالری‌های مشهد در روز‌های آتی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) ابوتراب خسروی: ممیزان دچار سوءتفاهم شده‌اند درباره سریال «۰۲۴» و ماجرای حضور زنان در یک رختشوی‌خانه درگذشت «گِرِگ ایلس،»نویسنده ژانر جنایی اکران مستندی درباره روایتی تاریخی از یک روزنامه‌نگار مبارز «قپان» به جشنواره فیلم تورنتو رسید گفت‌و‌گو با کارگردان فیلم کوتاه «سیاه‌ماهی» به بهانه راه‌یابی به جشنواره ایسفا انیمیشن «ژولیت و شاه» نخستین جایزه بین‌المللی خود را دریافت کرد پلنگ طلایی لوکارنو برای چهارمین بار به فیلمی از ژاپن رسید اکران «هابیت۳» ‏در خانه هنرمندان ایران مستند «کودتا‌های مورد حمایت آمریکا» روی آنتن تلویزیون+ زمان پخش «پوران درخشنده»: ۹ سال در انتظار مجوز بوده‌ام آلبوم «یک دَمِ یار» با صدای پوریا اخواص منتشر شد
سرخط خبرها

دست نوشته خواجه نصیر در حاشیه نسخه‌ای کهن

  • کد خبر: ۵۹۲۳۵
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
دست نوشته خواجه نصیر در حاشیه نسخه‌ای کهن
نسخه‌ای به شماره ۱۰۵۶۴ در گنجینه نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی محفوظ است که کهن‌ترین دست نویس کتاب است و در سال ۶۱۴ قمری کتابت شده است.
حسینی نژاد | شهرآرانیوز - تشیع امامی در قرون پنجم و ششم، در میان ۲ منطقه عراق و شام نفوذی مؤثر و درخور داشت. می‌توان گفت در این ۲ قرن، تشیع با یک بال در عراق و با بال دیگر در شام، بخش چشمگیری از جهان عرب را تحت تأثیر خود قرار داده بود. هرچند آثار پدیدآمده در حوزه حلب در اصل متأثر از حوزه عراق بود، خود نشان از آن داشت که مدرسه‌ای استوار برای شیعه در آن ناحیه ایجاد شده است. غنیه النزوع ابن زهره حلبی، از مهم‌ترین میراث‌های حوزه شیعی حلب است، اثری که با همت بلند عالمان شیعه تا امروز باقی مانده است و سندی محکم از حضور شیعیان در جامعه حلب به شمار می‌رود.

نسخه‌ای به شماره ۱۰۵۶۴ در گنجینه نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی محفوظ است که کهن‌ترین دست نویس کتاب است و در سال ۶۱۴ قمری کتابت شده است. از ویژگی‌های این دست نویس آن است که خواجه نصیرالدین توسی در ایام جوانی آن را بر ابن بدران مازنی مصری، از شاگردان ابن زهره، قرائت کرده و ابن بدران در صفحه‌ای از آن اجازه‌ای مبسوط برای خواجه نوشته است. همچنین یادداشتی در این نسخه به خط خواجه نصیرالدین توسی هست که نشان می‌دهد توسی این نسخه را در سال ۶۲۴ قمری مقابله کرده است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->